خانه / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی اینترنتی و اشتباهات رایج این کار
بازاریابی اینترنتی و اشتباهات رایج این کار

بازاریابی اینترنتی و اشتباهات رایج این کار

بسیاری از کاربران میان واژه های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی تفاوت قائل نمیشوند در حالی که میان این دو واژه تفاوت های خاصی وجود دارد و میتوان گفت تبلیغات در واقع یکی از اجزای اصلی بازاریابی میباشد. هدف اصلی از بازاریابی این است که بتوان مردم را در درجه اول با شرکت خود آشنا نموده سپس با کالا و خدمات و در نهایت با روش کاری شرکت آشنا نمود یعنی در واقع بازاریابی برای افزایش فروش انجام میشود پس میبایست مردم ابتدا با شرکت شما آشنایی پیدا کنند

سپس نسبت به کالاها و خدمات شرکت شما آگاهی های لازم را بدست بیاورند و در نهایت با روش کاری شما ( چگونگی فروش کالاها و خدمات ) آشنا شده و در نهایت اقدام به خرید از شما نمایند. موفقیت در بازاریابی بستگی به درک کسب و کار شما از طرف مشتریان دارد یعنی هرچه مردم نسبت به کسب و کار شما اطلاعات دقیق تری در اختیار داشته باشند قطعا میزان فروش شما نیز افزایش خواهد یافت که این مسئله هدف اصلی بازاریابی میباشد. تبلیغات تنها یکی از اجزای بازاریابی است که قطعا در موفقیت آمیز بودن بازاریابی شما نقش مهمی را ایفا خواهد نمود ، تبلیغات اینترنتی میتواند کاربران زیادی را به سایت شما بیاورد اما توانایی شما در تبدیل بازدیدکننده به خریدار مسئله ای جدا میباشد ، ممکن است شما در تبلیغات خود وعده های بسیار خوبی به کاربران بدهید و آن ها را به سایت خود بکشانید اما آیا میتوانید این وعده ها را عملی نمایید و بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید؟ اگر شما نتوانید بازدیدکنندگان را راضی به خرید نمائید ، بازاریابی شما با شکست مواجه خواهد شد.
یکی از اولین اقدامات لازم برای بازاریابی موفق ، ارزان قیمت بودن کالا و خدمات میباشد ، در واقع اصلی ترین دلیل برای بازگشت کاربران به سایت شما قیمت ارزان کالا و خدماتتان میباشد. در دنیای اینترنت قطعا رقابت سنگین تری نسبت به دنیای واقعی وجود دارد زیرا کاربران قدرت انتخاب بیشتری در اختیار دارند ، به عبارتی میتوان گفت هنگامی که کاربری یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو میکند میتواند از چندین سایت مختلف بازدید نماید و از هر سایتی که اراده کرد کالا و خدمات مورد نیاز خود را خریداری نماید به همین دلیل کاربران نسبت به دنیای واقعی قدرت انتخاب بیشتری دارند ( بدون نیاز به صرف هزینه و یا تلاش زیاد ). اکنون میتوانید به راحتی درک کنید که چرا قیمت ، اصلی ترین نقش را در جذب مشتری ایفا میکند ، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین تصور میکنند میتوانند با قیمت هایی بیش از قیمت طبیعی کالا و خدمات خود را ارائه نمایند اما این تصور خلاف واقعیت است زیرا اکثر کاربران قبل از خرید قطعا از چندین سایت مختلف نمونه های مشابهی را ارزیابی کرده و نسبت به تمامی موارد پیرامون کالا یا خدمات شما آگاهی های لازم را کسب نموده اند به همین دلیل به محض اینکه قیمت کالا و خدمات شما را ببینند از خرید منصرف خواهند شد. توصیه ما به شما این است که برای افزایش فروش نسبت به قیمت کالا و خدمات خود رفتاری منطقی و معقول ارائه دهید ، اگر قیمت های شما بیش از قیمت های واقعی کالا و خدماتتان باشد قطعا نمیتوانید به فروش از طریق سایتتان خوشبین باشید.
پس از قیمت ، داشتن انتخاب های متعدد برای کاربران اهمیت فوق العاده ای دارد. تصور کنید میخواهید از طریق سایتتان گوشی های تلفن همراه به فروش برسانید و درون سایتتان انواع و اقسام مدل های مختلف از شرکت های مختلف را قرار داده اید ، اکنون آیا یک کاربر قدرت انتخاب قابل قبولی از طرف سایتتان در اختیار دارد یا مجبور است از میان چند گزینه متعدد یکی را انتخاب نماید ؟ آیا اگر کاربر مدل خاصی مد نظر داشته باشد و این مدل در میان محصولات شما قرار نداشته باشد ، شما میتوانید این کاربر را به خریدار تبدیل نمایید؟ توصیه ما به شما این است که در سایت خود شرایطی را برای کاربران فراهم نمائید که بتوانند محصولات مد نظر خود را خریداری نمایند ، به عنوان مثال اگر در زمینه فروش تلفن همراه فعالیت میکنید سعی کنید از شرکت های مختلف محصولات مختلف با کاربردها – قیمت ها و … را در اختیار کاربران قرار دهید یا شرایطی مهیا نمائید که کاربران بتوانند مدل های مد نظر خود را که اکنون در لیست محصولاتتان نیست به شما سفارش داده و شما برایشان تهیه نمائید.
سومین مسئله مهم قطعا کیفیت کالا و خدمات شما میباشد. اگر کالا و خدمات شما در مقایسه با کالا و خدمات رقبایتان ضعیف به نظر برسد قطعا بازاریابی شما با شکست مواجه خواهد شد . این مسئله که قیمت کمتر میتواند فروش بیشتر را به دنبال داشته باشد نسبتا صحیح است اما بسیاری از کاربران برای خرید تنها به قیمت کمتر اکتفا نمیکنند و به دنبال کیفیت بالاتر هستند ، حتی بسیاری از افراد حاضرند هزینه بیشتری بپردازند تا کالا یا خدمات با کیفیت تری خریداری نمایند به همین دلیل اگر میخواهید کالا و خدمات بی کیفیتی را با قیمت کم به فروش برسانید ، به بازاریابی موفق به هیچ عنوان خوشبین نباشید. امروزه ممکن است برخی از کاربرانی که از نظر مالی بعضا دچار مشکلاتی هستند نسبت به کیفیت بالا زیاد اهمیتی قائل نشوند ( به دلیل مشکلات مالی ) اما بسیاری از کاربران نیز برعکس این مسئله رفتار میکنند به همین دلیل نباید کیفیت را نادیده بگیرید. بسیاری از افراد تفکرشان به گونه ای است که میگویند حالا که قرار است برای خرید این محصول هزینه کنیم پس بیشتر هزینه کنیم تا یک محصول با کیفیت خریداری کنیم ، به سادگی میتوان دریافت که اکثریت خریداران نسبت به با کیفیت بودن کالا و خدمات حساسیت ویژه ای دارند به همین دلیل شما به عنوان فروشنده میبایست نسبت به کیفیت کالاهایتان دقت بسیاری به خرج دهید.
مسئله حائز اهمیت بعدی ، مشاوره تخصصی با کاربران است . بسیاری از کاربران هنگام خرید یک محصول نسبت به محصول مد نظر خود اطلاعات دقیقی ندارند به همین دلیل مشاوره تخصصی با این کاربران میتواند در تبدیل آنها به مشتری بسیار موثر باشد . به عنوان مثال تصور کنید که از طریق سایت خود لپ تاپ به فروش میرسانید ، ممکن است برخی از افرادی که میخواهند نسبت به خرید لپ تاپ اقدام نمایند هیچگونه تخصصی در این زمینه نداشته باشند در این صورت شما میتوانید با توضیح در مورد موارد مختلف مربوط به لپ تاپ اطلاعات خوبی در اختیار کاربر قرار داده و در تبدیل کاربر به خریدار شانس خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.

اشتباهات رایج در بازاریابی
در مقاله های قبلی در مورد نتایج بازاریابی به خوبی صحبت کردیم،حال اجازه دهید بحث در مورد برخی از اشتباهات رایج افراد در بازاریابی را مطرح کنیم.
1. تبلیغات ، گیج کننده در بازاریابی
در مقاله قبلی اشاره شده که تبلیغات و بازاریابی دو چیز بسیار متفاوت هستند. راه های زیادی برای بازار کسب و کار شما وجود دارد، و تبلیغات تنها یکی از این راه ها است.
در واقع تبلیغات اغلب گران ترین راه برای گسترش بازار کسب و کار شما است. اگر شما فکر می کنید تبلیغات همان بازاریابی است باید بدانید که فقط خود را محدود به یک روش گسترش کسب و کارتان کرده اید آن هم استفاده از گران ترین راه برای بازار کسب و کارتان . بسیاری از راه های گسترش بازار کسب و کار وجود دارند که ارزان تر از تبلیغات بوده و اغلب اوقات موثرتر از تبلیغات عمل میکنند .
2. پرتاب پول در تبلیغات بدون درک کردن اهداف بازاریابی .
اکثر مردم فکر می کنند که اگر آنها X تومان در وب سایت خود صرف بازاریابی آنلاین کنند به مقدار Y تومان سود از طریق کسب و کارشان بدست خواهد آمد . این افراد فکر میکنند که برای به دست آوردن سود بیشتر از طریق کسب و کار فقط نیاز به صرف پول بیشتر در تبلیغات است،به نظر شما آیا این تصور درست است؟ اگر اصل قضیه را بخواهید خیر ، این تصور کاملا اشتباه است. صرف پول بیشتر در تبلیغات لزوما به معنای سود بیشتر کسب و کار نیست بلکه فقط بدین معناست که شما پول بیشتری هزینه کرده اید و در حال حاضر پول کمتری در حساب بانکی شرکت موجود است. هزینه های بیشتر در تبلیغات به عنوان یه عنصر کلیدی به حساب نمی آید بلکه شما باید یاد بگیرید که تبلیغات موثر است که باعث رساندن پیام شما به مردم خواهد بود و منجر به افزایش سود خواهد شد .
3. تصور اینکه بازاریابی موثر قطعا باید گران و پر هزینه باشد.
بسیاری از افراد بر این باور هستند که بازاریابی موثر به معنی هزینه زیاد کردن است.این افراد تصور میکنند برای اینکه بازاریابی موفق باشد حتما و حتما باید مبالغ زیادی هزینه کنند و به هیچ عنوان بدون صرف هزینه زیاد نمیتوان بازاریابی موفق انجام داد اما این فکر کاملا اشتباه است چراکه بازاریابی باید درست ، اصولی و طبق برنامه انجام شود تا موفق باشد و گاهی بدون صرف کردن هزینه های هنگفت میتوان از بازاریابی به سودهای کلان رسید چراکه بازاریابی به طور صحیح انجام شده آن هم با صرف کمترین هزینه ممکن.پس این تصور که با هزینه زیاد میتوان موفق شد یا اینکه برای موفقیت احتیاج به هزینه زیاد است کاملا اشتباه بوده و تنها راه برای موفق شدن تنها عملکرد اصولی و حرفه ای آن هم طبق برنامه ریزی است.
این که شما چگونه می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید کلیدی برای بازاریابی است، استفاده از تجربه دیگران درکنار کسب تجربه از طریق خودتان برای شما عالی است. شما نمی توانید فقط به ارائه خدمات عالی در یک روز و خدمات پیش فرض در یک روز دیگر بسنده کنید. مهم نیست که کسب و کار شما چقدر پر مشغله است، مهم نیست که در حال حاضر کار شما در چه حد سود ده است ، مهم این است که از هر مشتری باید تجربه فروش کالا و یا خدمات به همان مشتری را کسب کنید . شما باید روز به روز به تجربه خود افزوده و سعی کنید در هر معامله ای چیزی جدید یاد بگیرید ،اینکه چگونه با مشتری برخورد کنید ، چگونه نیازهای آنها را پاسخ دهید و…
همانطور که می بینید، از آنجایی که بازاریابی برای این است که مشتریان شما کسب و کارتان را درک کنند، بسیاری از راه ها برای بهبود این مسئله وجود دارد تا شما بهتر و بیشتر این درک را برای مشتریانتان به وجود آورید. صرف هزینه های زیاد ممکن است باعث افزایش فروش شما شود اما آیا شما می بینید که چگونه راه های بسیار ارزان تر و موثر تری هم برای افزایش فروشتان وجود دارد؟ حتی ممکن است به عنوان یک روش ساده میتوان به نحوه پاسخگویی کارکنان شما به تلفن اشاره کرد ، با نوع گفتار خوب و نحوه صحبت کردن میتوانند بدون صرف هزینه به افزایش فروش شما کمک کنند. این یکی از همان روش هایی است که نیاز به صرف هزینه نداشته اما بسیار کارآمد و مفید است.
میتوانید مجموعه ای از قوانین برای کارکنان خود ایجاد کرده که موظف به انجام آن ها باشند. به عنوان مثال، پاسخ دادن به هر یک از سوالات بازدید کنندگان آنلاین در صورت پرسیدن سوال آن هم  با ادب و لحنی محترمانه حتی اگه سوالی بسیار پیش پا افتاده و یا خنده دار پرسیده شده باشد . اجرای قوانین و روش های دقیق برای اداره کسب و کار شما بستگی به نحوه مدیریت شما دارد.
کسی منکر اهمیت تبلیغات نیست ، واقعیت این است که تبلیغات یکی از راه های مهم برای جذب مشتریان جدید است اما در واقع هدف ما این است که شما بدانید تبلیغات تنها یکی از راه های بازاریابی است ( اغلب هم گران ترین راه ) و میتوانید در کنار تبلیغات از سایر روش های بازاریابی نیز استفاده نمائید .

منبع:amabek.com

 

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان