خانه / فناوری اطلاعات / ادویه جات و خواص آن
ادویه جات و خواص آن

ادویه جات و خواص آن

ادویه جات و خواص آن ها

ادویه بخشی از یک گیاه می باشد که به غذا رنگ و طعم خوبی می دهد و خاصیت های فراوانی دارد. از جمله مهمترین ادویه جات می توانه به  زردچوبه، زیره سیاه، رازیانه، پونه، آویشن، رزماری، گشنیز، زیره سبز، ترخون و بادیون اشاره کرددر پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مفید می باشند از جمله  می توان به مواردی همچون کاهش مبتلا شدن به سرطان ، افزایش سلامت قلب ،کاهش مبتلا شدن به سرماخوردگی و مشکلات تنفسی، کاهش افسردگی اشاره کرد .

اکثر ادویه جات دلیل ماندگاری بالای آنها خاصیت ضدمیکروبی آنها است که میکروب ها نمی توانند داخل آنها رشد کنند. بیشتر باید در هوای خنک نگهداری شوند تا دیرتر فاسد شوند. البته مصرف زیاد آن هم خوب نیست به هر حال در مصرف هر افزودنی غذایی نباید زیاده روی کرد .  خواص و نحوه ی تهیه ی  بعضی از ادویه جات در زیر آورده شده است.

زردچوبه

زردچوبه یک گیاه یک و نیم متری می باشد که از آن قسمتی که در زیر زمین می باشد، استفاده می کنند. آن قسمت را تمیز می کنند پس از قرار دادن در آب جوش، آن را خشک می کنند و مورد استفاده قرار می دهند. زرد چوبه برای تمیز کردن کبد ، کاهش درد دندان ، تصفیه ی خون ، درمان کمر درد و اسهال و همچنین درمان التهاب لثه و باعث جلوگیری از سرطان می شود.به دلیل خواص فراوان و همچنین طمع و رنگ دهنده به اکثر غذاها ،فروش زردچوبه نسبت به سایر ادویه جات بیشتر است .

دارچین

دارچین درختی کوچک و  به ارتفاع ۵ تا ۷ متر  است که همه ی  قسمت های آن بوی خوبی دارد. پس از جدا کردن   پوست این درختچه آن را پودر می کنند و دارچین را تهیه می کنند و از آن استفاده می کنند.  گرم نگه داشتن کلیه ها، کاهش دردهای عضلانی و کم خونی و همچنین پایین آوردن تب از خواص های مهم دارچین می باشد.

دارجین

فلفل

فلفل از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگ‌های متنوعی چون سبز، قرمز، زرد، و نارنجی به دست می‌آید . دانه فلفل پس از خشک و ساییده شدن در رنگ‌های سیاه، قرمز و سفید مورد استفاده قرار می گیرد. از خواص مهم آن هم می توان به کاهش سرطان خون، کاهش میزان کلسترول خون و کاهش مبتلا شدن به سرما خوردگی و .. شد.

زیره

زیره گیاهی به ارتفاع ۵۰ سانتی متر است که قسمت مورد استفاده ی آن،   دانه آن  می باشد که دانه های آن را می کوبند و از آن استفاده می کنند.  زیره در دو رنگ سبز و سیاه وجود دارد و برای رفع سوءهاضمه و دل درد و بی اشتهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

چای سفید

چای سفید نیز نوعی از چای است که از گلبرگ های تازه و نوشکفته چای تهیه می شود و تفاوت آن با دیگر چای ها در این است که،چای سفید در نور مستقیم آفتاب قرار می گیرد و نام گذاری این چای به دلیل وجود شکوفه های سفید نقره ای گیاه چای در این نوع چای است هرچند که دم کرده آن به رنگ زرد در می آید.

خواص و ویژگی های چای سفید دقیقا همان خواص چای سبز است با ان تفاوت که چند برابر تاپیر دارد .به دلیل این که چای سفید از شکوفه چای تهیه می شود باعث شده که به عنوان یکی از گرانترین دمنوش ها به فروش برسد .فروش چای سفید با توجه به قیمت بالا در ایران ،چین و هند بسیار بالا می باشد.

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان