خانه / فناوری اطلاعات / کاشی و سرامیک
کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک بیشتر از سایر مصالح ساختمانی کاربرد دارند و در قسمت‌هاي مختلف یک ساختمان ازجمله آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، حیاط، پارکینگ و حتی نمای ساختمان، گلخانه و حوض‌هاي تزئینی کاربرد دارند. به هر کدام از نمایندگی های کاشی رشت اگر سر بزنید می توانید مدل های زیادی از کاشی و سرامیک مورد استفاده تان را پیدا کنید. برای خرید بهترین کاشی ها در رشت،  می توان به نمایندگی کاشی و سرامیک در رشت مراجعه کرد.

کاشی،  قطعه ای است که از دو قسمت،  قطعه سفالی و لعاب روی آن که ماده‌ای شیشه است تشکیل می شود که درحرارت بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد  پخته می شو د و به حالت نیمه شیشه ای در می آید. کاشی ها به دو دسته تقسیم می شوند: 1-  کفی 2- دیواری.  کاشی کفی برای اینکه در کف ساختمان از آنها استفاده می شود ، در حرارت بالایی پخته می شود و از مقاومت سایشی بالایی برخوردار هستند اما کاشی دیوار برای استفاده از دیوارهای داخل ساختمان مورد استفاه قرار می گیرد و از جذب بالایی برخوردار هستند. کاشی ها انواع مختلفی دارند و تنها عاملی که می تواند فرق بین آنها را تشخیص داد استفاده یا عدم استفاده از لعاب می باشد.

سرامیک تشکیل شده از مواد غیر فلزی و غیر آلی می باشد.  در واقع از مخلوط کردن خاک رس با ماسه و فلدسپار در دمای زیاد سرامیک تشکیل می شود که طبق کاربردهای مختلف آن به دو دسته ی سرامیک‌های سنتی (سیلیکاتی) و سرامیک‌های مدرن (مهندسی) تقسیم مس شوند.

کاشی و سرامیک

از خصوصیات آن می توان به مقاومت فیزیکی بالا دربرابر یخ‌زدگی، تغییر شکل ندادن در برابر آتش ، تغییر رنگ  با گذشت زمان و در مقاوم در برابر اشعه خورشید اشاره کرد. کاشی و سرامیک تفاوت چندانی ندارند، لعابی که روی قسمت سخت کاشی را مي‌پوشاند و شکل زیبایی به آن مي‌دهد، مي‌تواند از جنس‌هاي مختلفی باشد که اگر از سرامیک باشد به آن کاشی سرامیک یا سرامیک گفته مي‌شود.

مشخصات کاشی های ضد اسید ( کاشی و سرامیک گیلان )

  • مقاوم در برابر اسیدها
  • دارای مقاومت مکانیکی بالا
  • دارای مقاومت بالا در برابر سایش
  • جذب آب بسیار پایین و مقاومت بالا در برابر یخ زدگی

کاربردها:

  • مناسب جهت کاربرد در محیط‌هایی که در معرض اسیدها (به استثناء اسید فلوئوریدریک HF) قرار دارند.
  • مناسب جهت کاربرد درمحیط‌ هایی که در معرض بارهای سنگین دینامیکی قرار دارند. مانند کف انبارهای صنعتی که لیفتراک‌های حامل بار بر روی آنتردد می‌نماید.
  • مناسب جهت کاربرد در محیط‌ هایی که در معرض ترافیک سنگین عبور و مرور افراد قرار دارند(مانند اماکن عمومی)
  • مناسب جهت کاربرد در محیط‌هایی که در معرض مواد دارای بوی آزاردهنده قرار دارند(مانند آشپزخانه‌های صنعتی و سرویس‌های بهداشتی عمومی).
  • مناسب جهت کاربرد در حوضچه های اسید و مواد شیمیایی
  • مناسب جهت پوشش کف و دیواره سالن های صنعتی

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان