خانه / فناوری اطلاعات / دانستنی هایی دربارۀ لباس نوزاد
دانستنی هایی دربارۀ لباس نوزاد

دانستنی هایی دربارۀ لباس نوزاد

در زمان خرید لباس نوزاد همواره کیفیت لباس و جنس آن را در اولویت قرار دهید. زیبایی لباس ها در درجۀ دوم اهمیت قرار دارد. بیاد داشته باشید که پوست نوزادان لطیف و بسیار حساس است و چنانچه لباس آنها از جنس نامناسبی تهیه شود میتواند موجب آزار پوست و ایجاد حساسیت شود. لباس نوزادان بهتر است نخی و نرم باشد .لباس هایی که از الیاف مصنوعی و پلاستیکی تهیه میشوند برای نوزادان مناسب نیستند و میتوانند موجب عرق سوز شدن و ناراحتی کودک شوند.

ه طور معمول بر روی لباس ها برچسبی وجود دارد که جنس لباس و مشخصات پارچه بر روی آن ثبت شده است. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید درصد کتان در لباس نوزاد است. بهتر است لباس نوزاد 100 درصد کتانی باشد یا اینکه درصد کتان در آن بالا باشد. فراموش نکنید که قبل از اینکه لباس خریداری شده را به تن نوزاد خود بپوشانید حتما یکبار آنها را بشورید.

رنگ آمیزی لباس نوزادان اهمیت بسیاری دارد.بهتر است لباس نوزادان رنگ های ملایم و شاد داشته باشد. رنگهای تند موجب کلافگی نوزاد  میشود.رنگهای روشن و شاد موجب میشود که کثیفی و آلودگی روی لباس ها بهتر دیده شود .لباس نوزاد باید رنگ شاد داشته باشد. لباس‌هایی با رنگ‌های سبزروشن، لیمویی، صورتی، آبی و سفید برای نوزادان مناسب‌اند.اما بهتر است لباس نوزاد یک رنگ نباشد  به طور مثال سفید و صورتی گزینه مناسب تری از لباس صرفا صورتی میباشد.

لباس بافتنی نوزاد

هرچه لباس بچه ها ساده تر باشد، بهتر است. در انتخاب لباس بافت بچه گانه، لباس بافتنی نوزاد پسر یا لباس بافتنی نوزاد دختر خود دقت کنید که لباس ها دکمه،  زیپ یا متعلقات آزاردهنده نداشته باشند تا موجب آزار بچه نشوند و در صورت  جدا شدن بچه آنها را به دهان نبرد. برای لباس نوزاد انتخاب بهتر دکمه های ظریفی هستند که به هم چفت میشوند.

لباس نوزاد باید دکمه های کافی داشته باشد تا پوشاندن و یا بیرون آوردن لباس را ساده تر کند. بهتر است که دکمه های لباس در قسمت جلویی آن باشد. سعی کنید لباس نوزاد چسبان نباشد و یا کش سفت و آزار دهنده نداشته باشد تا بچه را آزار ندهد. همچنین یقه های بلند و کشباف های سر آستین ها و مچ های بچه ها بهتر است تنگ نباشد. قبل از خریدن لباس این موارد را تا حد ممکن چک کنید.زیر بغل لباس بهتر است آزاد باشد.

برای لباس بافتنی نوزاد دختر پیراهن های قلاب بافی شده بسیار زیبا هستند اما دقت داشته باشید که این لباس ابتدا باید گرم باشد.

نوع پارچه لباسهای نوزادان را از جنس نرم انتخاب کنید تا عرق و رطوبت را به خودش جذب کند.لباسهای پنبه ای ، مخمل یا کرکی که به راحتی قابل شستشو باشند انتخاب مناسبی هستند.

برای گرم نگهداشتن سر نوزادان از شال یا روسری گرمی که به حد کافی نرم باشد استفاده کنید. استفاده از کلاه پارچه ای در تابستان و کلاه بافتنی مناسب در زمستان توصیه میشود

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان