آموزش Css

آموزشCSS

آموزش سی اس اس به همراه آموزش html گامی برای آموزش طراحی وب سایت می باشند.
سی اس اس
تقریباً همه کسانی که صاحب کار حرفه ای کوچک و بزرگ می باشندبایستی دارای وب سایت باشند.دانش عمومی طراحی وب سایت با یادگیری پایه ای HTML و CSS آغاز می گردد.
CSS (سی اس اس) به عبارت ساده کد نویسی برای زیبایی صفحات وب در طراحی سایت بکار برده میشود.
CSS حرفه ای ساده می باشد و دستورات آن محدود می باشند ولی نوع استفاده از آن و هماهنگی آن با اچ تی ام ال و نیز رعایت نکات آن است که CSS را پیچیده کرده است.

آموزش CSS نکته ی مهم اینکه بدون استفاده از سی اس اس نیز میتوان صفحات وب را قالب دهی نمود (توسط جدول ها)، ولی سی اس اس مزایایی دارد که این روش را منسوخ کرده است.

از مهمترین مزایای CSS میتوان به انعطاف پذیری بالای CSS ، کاهش استفاده از پهنای باند شبکه، کم حجم کردن فایل html ، هماهنگی راحت تر نمایش ظاهر سایت در مرورگر های مختلف و … می باشد.
کدهای سی اس اس بصورت متنی می باشند و تنها نرم افزار مورد نیاز برای آن NotePad ویندوز می باشد. CSS مخفف Cascading Style Sheets به معنی الگو های آبشاری می باشد.

با استفاده از CSS میتوان تگ های html را به راحتی به استایل های مختلف در آورد.ایجاد ظاهر زیبا و رنگ بندی و تعیین پس زمینه ، تعیین مکان و عرض و طول ، کادرها ،فرمت دهی font و … همگی کارهایی است که با آموزش CSS می توان به راحتی آنها را برای صفحات وب سایت هایمان انجام دهیم.

آموزش CSSاز CSS  برای استایل دهی به صفحات وب به صورت اصولی استفاده میشود.توصیه می شود در کنار Html ( آموزش Html ) به آموزشCSS نیز پرداخت زیرا این دو در طراحی سایت بهینه بسیار موثر می باشند.
زبان CSS  دارای انعطاف پذیری ویژه ای میباشد و با استفاه از این زبان میتوان پیچیده ترین قالب ها را پیاده سازی کرد.
زبان CSS در سرعت بارگزاری صفحات وب بسیار موثر است.و دارای ورژن CSS1,CSS2,CSS3 می باشد.
همچنین می توانیم از این ابزار قدرتمند در مواردی به جای جاوا اسکرپت نیز استفاده کنیم و چون مشکلات جاوا اسکرپت مثلاً غیر فعال بودن جاوا اسکرپت در مرورگر را ندارد با خیالی آسوده تر می توانیم از آن استفاده کنیم.
CSS هم مانند جاوا اسکرپت این امکان را به ما می دهد که از یک فایل استایل خارجی برای تعیین خواص بخشهای مختلف صفحه های یک سایت استفاده کنیم. در این صورت می توانیم ظاهر همه صفحه ها را با ایجاد یک تغییر کوچک در فایل استایل خارجی تغییر دهیم. مثلاً فرض کنید که رنگ متن همچنین نوع فونت متن صفحه هایمان را در یک فایل استایل تعیین کرده ایم و از آن در طراحی چندین صفحه استفاده کرده ایم، حالا اگر بخواهیم رنگ متن همه این صفحات را تغییر دهیم تنها کافی است تا رنگ متن را در همان فایل استایل تغییر دهیم و نیازی به تغییر دادن صفحات نداریم.

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان