خانه / نرم افزار / سریع سوئیچ کنید روی اندروید ۵
سریع سوئیچ کنید روی اندروید ۵

سریع سوئیچ کنید روی اندروید ۵

گوگل اخیرا بزرگترین به روز رسانی اندروید را تحت عنوان Lollipop۵ Android منتشر کرده است. نسخه به روز شده این سیستم اجرایی تلفن همراه، رفته رفته راهش را به دستگاه های قدیمی باز می کند. در اینجا به ویژگی های جدید Android۵ Lollipop که باید بدانید خواهیم پرداخت.

۱- مواد طراحی جدید

اولین چیزی که بعد از به روز رسانی Android۵ Lollipop توجه شما را به خود جلب می کند، طراحی جدید آن است. مواد طراحی جدید گوگل برای سیستم عامل چهره ای واضح تر و روشن تر به دست می دهد.

۲- قفل صفحه جدید

اکنون notification ها مستقیما روی قفل صفحه شما به نمایش درمی آید.

۳- مخفی کردن محتویات حساس

اگر شما دوست ندارید هر چیزی در جلو و ومرکز صفحه نمایش داده شود، در به روز رسانی جدید اندروید این امکان فراهم شده تا بتوانید notification ها را غیرفعال کرده یا با رفتن به تنظیمات، محتویات حساس را مخفی کنید. به تنظیمات بروید و روی Sound & Notification کلیک کرده و در پایین صفحه When device is licked را کلیک کنید.

۴- حالت Battery-Saver

ویژگی جدید در Android۵ Lollipop به شما این امکان را می دهد تا در دستگاه تان ۹۰ دقیقه اضافی فشرده داشته باشید. برای فعال سازی این حالت باید وارد تنظیمات گوشی شده و روی Battery کلیک کنید. سپس دکمه منو را فشار دهید و گزینه Battery Saver را انتخاب کنید.

۵- می توانید تنظیمات را جستجو کنید

برای کسانی که نمی دانند در تنظیمات چه می خواهند، Android۵ Lollipop آپشن جستجو را مخصوص تنظیمات ایجاد کرده است.

۶- دسترسی به تنظیمات سریع

منوی تنظیمات سریع در Android۵ Lollipop ارتقا یافته است. اکنون نمایشگری برای تنظیم سریع روشنایی و دکمه چرخش در میان ویژگی های دیگر وجوددارد. شما با کشیدن پایین انگشت خود روی منوی notification می توانید این هشدارها را ببینید. برای نمایان کردن منوی تنظیمات سریع، کافی است دوباره با انگشت تان آن را بکشید.

۷- روشنایی انطباقی

نسخه قبلی اندروید ویژگی اتوماتیک روشنایی را ایجاد می کرد که به صورت خودکار روشنایی گوشی را با توجه به محیط تنظیم می کرد. این ویژگی جای خود را به حالت روشنایی انطباقی داده است. این ویژگی شبیه به حالت خودکار است اما در عین حال شما می توانید میزان روشنایی مطلوب خود را تعیین کنید. کافی است یک بار روشنایی پایه را مشخص کنید تا این حالت براساس محیط اطراف خود روشنایی را با محیط منطبق می کند.

۸- کنتراست بالای متن در خواندن می شود

یکی از ویژگی های جدید اندروید ۵ خواندن متن را آسان تر می کند. کنتراست بالای متن با رفتن به تنظیمات و کلیک کردن روی Accessibility فعال می شود.

۹- معکوس کردن رنگ ها

با معکوس کردن رنگ ها نیز این امکان برای شما فراهم می شود تا مسیج ها را مخصوصا در شب آسان تر بخوانید.

۱۰- ماندن اپلیکیشن ها بعد از استارت مجدد

بعد از روشن کردن مجدد گوشی شما می توانید به نرم اپلیکیشنی که پیش تر از آن استفاده می کردید بازگردید. در ویژگی جدید اندروید این امکان وجود دارد تا بعد از ری استارت یا روشن کردن مجدد گوشی، کاربر بتواند اقدامات سابق خود را دنبال کند.

 

 

منبع:سایت آفتاب

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان