خانه / سئو / بهینه سازی بیرونی سایت / راهنمای کامل تغییر دامنه سایت
راهنمای کامل تغییر دامنه سایت

راهنمای کامل تغییر دامنه سایت

در بین سوالاتی که به وفور از ما پرسیده می‌شود٬ نحوه انتقال از یک دامنه به دامنه جدید بدون افت رتبه و بازدید سایت است. شاید شما نیازمند تغییر دامنه سایت خود باشید٬ مثل Re-Brand‌ کردن و اتفاقات فراوان دیگری که ممکن است برای سایتتان بیافتد. در ادامه این نوشته راهنمایی را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن٬ بدون به‌وجود آمدن مشکل خاصی برای سایتتان٬ دامنه آن را تغییر دهید.

 

 

آماده‌سازی:

 

در این بخش باید اطمینان حاصل کنید که دسترسی کامل به هاست و کنترل پنل دامنه‌ جدید و قدیمی دارید یا خیر. پس از این که دامنه جدید را خریداری کردید٬ DNS های آن را بر روی هاست سایت فعلی تنظیم (set) نمایید. پس از این که DNSها ست شد (بهتر است ۲۴ ساعت صبر کنید اما اگر فرایند انتقال دامنه‌تان می‌بایست سریع‌ انجام شود٬ ۲ الی ۱۰ ساعت کافی‌ است) آن را در پنل هاست خود به صورت Addon Domain اضافه کنید.

 

در سی‌پنل٬ پس از ورود به پنل Addon Domains  بروید و سپس  فیلدها را مثل تصویر زیر پر کنید٬ دقت کنید که document root باید محلی باشد که اطلاعات و index.html/php سایت شما در آن وجود داشته باشد. برای دیگر کنترل پنل ها هم شرایط تقریبا یکسان است.

 

راهنمای کامل تغییر دامنه سایت

 

سپس پنل webmaster tools را باز کنید و اطمینان حاصل کنید که هر دو دامنه را Verify کرده باشید. اگر فایل Verification را بر روی سایت فعلی آپلود کرده باشید و دامنه با موفقیت به وبمسترتولز اضافه شده‌ باشد٬ نیازی به آپلود مجدد فایل نیست.

 

مراحل تغییر دامنه:

 

پس از این که مراحل فوق را انجام دادید٬ حالا نوبت انتقال(Redirect) دامنه است.

 

ابتدا کد Redirect 301 را به فایل Htaccess  سایت خود اضافه کنید. دقت کنید که دامنه‌های جدید و قدیمی سایت خود را جایگزین پارامترهای کد زیر کنید و سپس آن را در فایل Htaccess قرار دهید.

 

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^olddomain.com [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://newdomain.com/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.olddomain.com [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://newdomain.com/$1 [L,R=301]

 

 

 

  • نکته: اگر از وردپرس استفاده می‌کنید٬ در بخش تنظیمات عمومی آدرس دامنه جدیدتان را وارد کنید.
  • قبل از هرگونه اقدام دیگری حتما با دامنه جدید وارد سایت بشوید و امتحان کنید که آیا همه‌چیز به خوبی منتقل شده است یا خیر!
  • با توجه به کش شدن اطلاعات سایت‌ها در ISPها٬ پس از قراردادن کد فوق ممکن است تا ساعاتی تغییرات را مشاهده نکنید.

 

سپس به پنل وبمسترتولز بروید و دامنه قدیمی خود را انتخاب کنید. در صفحه باز شده٬ بر روی علامت چرخ‌دنده سمت راست کلیک کنید. سپس change of address را انتخاب کنید. در صفحه فوق٬ دامنه جدید خود را انتخاب کنید و بر روی  Submit کلیک کنید. فرایند تغییر آدرس و شروع ایندکس شدن صفحات سایت شما با آدرس جدید بسته به authority و بک‌لینک‌ های سایت شما دارد که می‌تواند از حدود چندین ساعت تا چندین روز طول بکشد. توصیه می‌کنیم که در این مدت اقدام خاصی انجام ندهید که سرعت این عمل را افزایش دهید.

 

 راهنمای کامل تغییر دامنه سایت

 

مراحل تغییر برند:

 

حالا نوبت این است که نام  سایت خود را در نوشته‌های سایتتان تغییر دهید٬ می‌توانید از پلاگینsearch and replace  برای وردپرس استفاده کنید تا یک عبارت را در تمامی صفحات سایت تغییر دهید. در الباقی سیستم‌ها هم احتمالا ابزار مشابه وجود دارد.

 

یادتان نرود که آدرس سایت خود را در پروفایل شبکه‌های اجتماعی هم تغییر دهید و اگر هم می‌توانید لینک‌های ورودی به سایت خودتان را به آدرس جدید انتقال دهید. یعنی به مدیران آن سایت‌ها ایمیل بزنید و از آنها بخواهید که لینک شما را تغییر دهند و به دامنه جدید لینک کنند. اما اگر این کار را نتوانستید انجام دهید نگران نباشید٬ چون زمانی که Redirect 301 می‌کنید و از طریق گوگل درخواست تغییر آدرس می‌دهید٬ لینک‌هایی که از دیگر سایت‌ها گرفته‌اید به دامنه جدید منتقل می‌شود. اما ممکن است در یک بازه کوتاه مدت دچار افت رتبه و بازدید بشوید اما پس از چند روز این مشکل هم حل می‌شود.

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان