خانه / دنیای فناوری / سال 2050 هیچ خودرویی به راننده نیاز ندارد
سال 2050 هیچ خودرویی به راننده نیاز ندارد

سال 2050 هیچ خودرویی به راننده نیاز ندارد

اگرچه این روزها هیچ خودروی بدون راننده و بدون سرنشین در خیابان‌ها دیده نمی‌شود، اما مرکز تحقیقاتی IHS Automotive پیش‌بینی کرده است که به زودی این خودروها وارد خیابان‌ها می‌شوند.

به گزارش ایتنا، کارشناسان این مرکز معتقدند در حالی که در سال ۲۰۲۵ میلادی تنها ۲۳۰ هزار دستگاه خودروی بدون راننده در خیابان‌های سراسر جهان تردد خواهند کرد، این رقم در سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۱.۸ میلیون دستگاه می‌رسد.

از این رقم ۷ میلیون دستگاه خودرو با قابلیت دوگانه کنترل توسط انسان یا کنترل هوشمند توسط خودرو عرضه می‌شوند و ۴.۸ میلیون دستگاه به صورت خودکار و بدون دخالت انسان در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

خودروهای بدون راننده که برای آنها سیستم کنترل هوشمند رانندگی تعریف می‌شود، تا پیش از سال ۲۰۲۵ وارد بزرگراه‌های سراسر جهان خواهند شد.
اما کارشناسان بر این باورند که این خودروها از سال ۲۰۳۰ به بعد عمومی می‌شوند و گسترش میابند.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط محققان، در سال ۲۰۳۵ میلادی بیش از ۵۴ میلیون دستگاه خودروی بدون راننده در خیابان‌ها رانندگی خواهند کرد.

مرکز تحقیقاتی IHS بر این باور است که از سال ۲۰۵۰ به بعد تقریبا همه خودروهایی که در سراسر جهان ساخته می‌شوند، قابلیت رانندگی خودکار را در اختیار می‌گیرند.

این مرکز پیش‌بینی کرده است که استفاده از این فناوری در سال ۲۰۲۵ میلادی بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار به قیمت هر دستگاه خودرو اضافه می‌کند.

این رقم برای سال ۲۰۳۰ کاهش میابد و مردم برای خریداری خودروی بدون راننده تنها ۵ هزار دلار اضافه بر قیمت اصلی خودرو می‌پردازند.
پیش‌بینی شده است که رقم یاد شده برای سال ۲۰۳۵ به ۳ هزار دلار کاهش یابد.

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان