خانه / برنامه نویسی وب / ضرورت داشتن یک وب سایت
ضرورت داشتن یک وب سایت

ضرورت داشتن یک وب سایت

ضرورت داشتن یک وب سایت

در دنیای کنونی به دلیل گستردگی و تنوع فعالیت های افراد ، گروه ها ، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی ابزارهای متعددی برای معرفی و جذب حداکثری محصولات و خدمات استفاده میشود.یکی از این ابزارها که میتواند همچون یک سفیر در تمام مناطق ، شهر های کشور و کشور های جهان عمل می کند وب سایت میباشد.

از هر نقطه از جهان که به شبکه اینترنت دسترسی داشته باشیم می توانیم وب سایت مورد نظر را مشاهده نماییم. وب سایت‌ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آن ها به شرح زیرند:

تاثیر سایت در اطلاع رسانی:

داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت می تواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد و علاوه بر این می تواند با مخاطب تعامل دو سویه بر قرار کند در حالی که کاتالوگ فقط اطلاع رسانی می کند و خبر از نیاز مشتری نمی گیرد. بنابر این وب سایت امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای یک سایت فقط کافیست هزینه ای بسیار پایین برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن هزاران و یا میلیون ها کاربر می توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند.

تاثیر سایت در بازاریابی:

یکی از مزایای داشتن یک وب سایت جذب مشتریان جدید میباشد.امروزه افراد زیادی نیازها و خواسته های خود را در اینترنت جستجو میکنند.کافی است ما بتوانیم سایتمان را در جستجوهایی که افراد در موتورهای جستجو انجام میدهند در دسترسشان قرار دهیم. موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط کافی است بتوانند سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می شوند.

ایجاد قابلیت های جدید تبلیغاتی:

با داشتن یک وب سایت، صاحبان و مدیران آن وارد عرصه تجارت الکترونیک می شوند و امکان استفاده از راه کارهای تجارت الکترونیک برای آن ها به وجود می آید. از مهم ترین این قابلیت ها می توان به تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در موتورهای جستجوگر، تبلیغات کلیکی و تبادل بنر و لینک اشاره کرد. راه اندازی فروشگاه ها و حراج ها، مزایده و مناقصات اینترنتی و سایر روش های درآمدی وابسته به تبلیغات نیز اشاره کرد.

در دسترس بودن:

یکی از مزیت های فوق العاده داشتن وب سایت دسترسی 24 ساعته به آن میباشد.در ساعاتی که هیچ نیروی انسانی نمیتواند جوابگوی مشتریان باشد و یا محصول شما را به مشتری جدید معرفی میکند سایت این رسالت را به خوبی انجام میدهد.

سایت ها همواره با متقاضیان اطلاعات و محصولات یا خدمات قابل ارائه فقط یک کلیک فاصله دارند و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل در سراسر جهان در دسترس میباشند.

فعالیت در خارج از مرزهای جغرافیایی:

امروزه یکی از ملزومات فعالیت بدون مرز، داشتن وب سایت است و تقریبا هیچ ابزاری نمی تواند بهتر از یک سایت مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود. بسیاری از تجارت های بزرگ دنیا قبل از جهانی شدن از طریق وب سایت مشتریان خود را در سایر کشور ها جذب کردند. از این رو استفاده از زبان های مختلف در ساخت وب سایت یک عامل مهم برای جهانی شدن محسوب می شود.

درآمد زایی:

میزان سودآوری و درآمد زایی وب سایت ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. البته میزان فعالیت صاحبان سایت ها و به روز رسانی و رسیدگی به آن ها نیز عامل بسیار مهمی است. اما امروزه شرکت ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آن ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است. مدیریت هدفمند و برنامه ریزی شده یک وب سایت، موفقیت آن در درآمدزایی را تضمین می کند. در صورتی که مایل به درآمد از وب سایت هستید باید یک پلن تجاری آنلاین برای آن داشته باشید. تنها با راه اندازی یک وب سایت نمی توان گفت شما می توانید درآمد آنلاین ایجاد کنید. داشتن ابزاری برای انجام عملیات تجارت الکترونیک و مدیریت آن و پاسخگویی هم زمان در دنیای فیزیکی و واقعی عوامل مهمی برای رسیدن به هدف درآمد زایی از طریق وب هستند.

طراحی سایت در اصفهان

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان