خانه / نرم افزار / گوگل زبان برنامه‌‏نویسی Go را به روز کرد
گوگل زبان برنامه‌‏نویسی Go را به روز کرد

گوگل زبان برنامه‌‏نویسی Go را به روز کرد

شرکت گوگل نسخه جدیدی از زبان برنامه‌‏نویسی Go را که قرار است جایگزین زبان برنامه‏‌نویسی سی (C) کند، روانه بازار کرده است.

و به نقل از وب‏‌سایت infoworld، شرکت گوگل نسخه ۲. ۱ زبان برنامه‌‏نویسی Go را روانه بازار کرده است.
گوگل که چهار سال پیش اولین نسخه از این زبان را عرضه کرد، گفته بود آن را برای نوشتن و تولید نرم‌‏افزارهای بزرگ طراحی کرده است.

زبان Go در دهم نوامبر ۲۰۰۹ به عنوان یک پروژه منبع باز در اختیار توسعه‏‌دهندگان نرم‌افزاری قرار گرفت.

علیرغم محبوبیت زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی سی و سی‌‏پلاس‌‏پلاس (C++)، شرکت گوگل برای زبان Go ویژگی‏‌های جدیدی برشمرده است که سازگاری بیشتر با پردازنده‏‌های چندهسته‌‏ای، ارائه ویژگی‏‌های زبان‏‌های مدرن مثل تایپ پویا و فائق آمدن بر برخی از محدودیت زبان‏‌های مجموعه سی از جمله آن‌ها است.

برآوردهای مختلف حکایت از آن دارد که زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی ابداعی گوگل هنوز جای پای محکمی در بین توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزاری نیافته است.

شاخص‏ تیوبی که از آن برای سنجش محبوبیت زبان‌‏های برنامه‌‏نویسی مختلف استفاده می‌‏شود، نشان می‌‏دهد زبان Go در این اواخر با رشد ۲۱۴. ۰ درصدی رتبه چهل و نهم را از آن خود کرده است. گوگل چندی پیش زبان برنامه‏‌نویسی دارت خود را که می‌‏کوشد آن را جایگزین جاوا اسکریپت کند، به روز کرد.

شاخص تیوبی نشان می‌‏دهد این زبان نیز از نظر محبوبیت و میزان استفاده در رتبه ۷۸ قرار دارد. این در حالی است که زبان‏‌هایی مثل سی، آبجکتیو سی و سی پلاس پلاس جزء چهار زبان بر‌تر هستند. زبان برنامه‌‏نویسی جاوا اسکریپت که گوگل می‌‏کوشد دارت را جایگزین آن کند، در رتبه دهم قرار دارد.

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان