خانه / سئو / گوگل وبمستر تولز بهترین راهنما برای سئو
گوگل وبمستر تولز بهترین راهنما برای سئو

گوگل وبمستر تولز بهترین راهنما برای سئو

گوگل وبمستر تولز چه امکاناتی را در اختیار مدیران سایت قرار می دهد؟

گوگل با ارائه ی ابزار مدیریتی خود یعنی  گوگل وبمستر تولز به مدیران سایت در زمینه ی تحلیل و بررسی عملکرد سایت کمک فراوانی کرده است. به این ترتیب مدیریت محتوای سایت دیگر تنها به آپلود مطالب و به روز رسانی آن محدود نمی شود بلکه برای داشتن سایتی فعال و پربازدید نیاز به تحلیل و بررسی محتوای آن است. گوگل وبمستر تولز با ارائه ی گزارش هایی در زمینه های مختلف محتوایی ، از قبیل وضعیت توضیحات متای صفحات ، تگ ها ، چگالی کلمات کلیدی و شرایط لینک های ورودی و خروجی سایت بسیار مفید واقع شده است.

۱٫پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی

گزارش های آنالیتیکز همیشه کامل نیست ، مخصوصا بخش هایی از این گزارش حذف شده اند که پیدا کردن کلمه ی کلیدی مناسب را تقریبا غیر ممکن کرده است. با این حال هنوز اطلاعاتی را برای پیدا کردن کارسازترین کلمه کلیدی می توان از آن دریافت.

با توجه به نرخ کلیک گوگل می توانید سرنخی از دیدگاه افراد و در نهایت کلماتی که بیشتر جستجو می شوند بیابید. به این ترتیب مسیر کوتاه تری را برای رسیدن به بهترین کلمه کلیدی طی خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید همیشه مجموعه ی گزارشات را در نظر بگیرید ، گزارشات وبمستر تولز به تنهایی کافی نیست.

انتخاب بهترین کلمه کلیدی

گزارش گوگل وبمستر تولز

2.کنترل شرایط بک لینک های سایت

یکی از مهم ترین گزارش ها مربوط به بک لینک ها و سایت هایی است که به شما لینک داده اند. در این بخش اگر بک لینک های شما کمتر از ۱۰۰,۰۰۰ لینک باشد می توانید تمامی آنها را کنترل کنید.

کنترل بک لینک ها

گزارش بک لینک های سایت

3.دریافت گزارش خطای سایت به وسیله ی ایمیل

با تنظیم وبمستر تولز می توانید گزارش خطاهایی که به وسیله ی ربات ها ، خزنده ها یا حتی به صورت دستی یافت شده اند را از طریق ایمیل خود دریافت کنید. به این ترتیب به محض بروز خطا از آن مطلع شده و می توانید مشکل را برطرف کنید.

دریافت گزارش خطا از طریق ایمیل

بررسی دستی گزارشات

4.استفاده از ابزار رد گوگل وبمستر تولز برای بهبود وضعیت سایت

ممکن است گاهی سایت شما از جانب گوگل مخطی شناخته شده و توسط نیروی انسانی مورد بررسی قرار بگیرد، شما می توانید در طول مدتی که سایت در دست بررسی است سایر بخش های آن را کنترل کرده و لینک های نامناسب را حذف نمایید.

حذف لینک هایی که برای سئو مناسب نیستند به وسیله ی گوگل وبمستر تولز

ابزار رد گوگل وبمستر تولز

5.صفحات غیر قابل دسترسی سایت را بیابید

لازم است برای نگه داشتن بازدید کننده در سایت و در نهایت تبدیل آن به کاربر دائمی بخش های جذاب تر سایت را در معرض دید قرار دهید و دسترسی  قسمت هایی که مورد نظر کاربر است را نسبت به سایر موارد آسان تر کنید. و همچنین دقت داشته باشید که تمامی لینک ها به صفحه ی بدون خطا منتهی شوند. در غیر این صورت کاربر برای دسترسی به مطالب مورد نظر خود به سایت دیگری رجوع خواهد کرد.

گزارش های تهیه شده توسط خزنده گوگل می تواند بهترین راهنما در این زمینه باشد.

بررسی گزارش خزنده گوگل

گزارش خزنده گوگل

تحلیل و بررسی درست گزارش های وبمستر تولز می تواند شما را در داشتن سایتی پربازدید و موفق یاری نماید. از آن غافل نشوید.

منبع : ابزار مدیریتی گوگل برای بهینه سازی سایت

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان