خانه / سئو / بهینه سازی درونی سایت / عنوان صفحه (Page Title)
عنوان صفحه  (Page Title)

عنوان صفحه (Page Title)

بر چسب ها وعنواینی که برای صفحات وب سایت خود تعیین می کنید یکی دیگر از عوامل مهم بهینه سازی داخلی سایت به شمار می رود.عنوان صفحات شما در نتایج جستجو و بالای مرورگر به صورت برجسته نمایش داده می شود و اولین چیزی است که به کاربر کمک می کند تا موضوع مقاله شما را متوجه شود. پیشنهاد می کنم برچسب عنوان را بین ۱۰-۶۰ کاراکتر قرار دهید ،  البته این یک قانون نیست .سعی کنید درعنوان صفحات از کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید ، همچنین اطمینان حاصل کنید که عنوان های منحصر بفردی برای هر پست در وب سایت تان بر می گزیند.

 

بر چسب های متا (Meta Tags = Description and Keywords)

تگ توضیحات (Meta Description) اطلاعاتی در رابطه با مقاله شما به کاربران ارائه می دهد.این توضیحات از نظر SEO دارای اهمیت بسیاری هستند و باید کمتر از ۱۷۰ کاراکتر باشد. پس در این چند خط ازجملات کوتاه و واضح استفاده کنید تا بازدید کنندگان خود را گیج نکنید.

متا تگ کلمات کلیدی (Meta Keywords ) امروزه ازاهمیت کمتری نسبت به گذشته در نزد موتورهای جستجو خصوصا گوگل برخوردار هستند . به هرحال توصیه می کنم ابتدا مقاله آیا از meta keywords استفاده کنیم یا خیر را بخوانید و سپس با مسئولیت خود و با شرایطی که در زیر نوشتیم استفاده کنید :

Meta Keywords باید بین ۴ تا ۱۰ کلمات کلیدی که در متن استفاده کرده اید را داشته باشد. آنها باید با کاما (,)از هم جدا شوند و اگر بی ربط به موضوع مقاله باشند ممکن است جریمه شوید.

 

تهیه نقشه وب سایت

سعی کنید دو نقشه برای وب سایت تهیه کنید ، یکی برای کاربران و یکی برای موتور های جستجو. نقشه وب سایت می تواند به آنها کمک کند تا به سرعت از تغییرات جدید وب سایتان باخبر شوند.می توانید با استفاده از sitemap.html و sitemap.xml. تمام صفحات سایت خود را به گوگل معرفی کنید.

 

انتخاب نام برای تصاویر(ALT Tags)

مطمئنا شما همانند من دوست دارید هنگام جستجو تصویری با موضوع دوچرخه ، عکس های مرتبط با این وسیله را ببیند نه عکس چند دلفین را ! این دقیقا همان کاری است که شما باید با قرار دادن alt تصاویر ، برای کاربران به ارمغان بیاورید. موتورهای جستجو با داشتن ALT قادر به تشخیص موضوع تصاویر موجود در وب سایتان هستند.

 

لینک های ناوبری(Navigation links)

شما باید یک فهرست و زیر مجموعه از مطالب وب سایت خود تهیه کنید و آنها را در صفحه اصلی قرار دهید تا کاربران به سهولت به دیگر بخش های وب سایتان دسترسی داشته باشند. اگر در انتخاب لینک های ناوبری وب سایتان خوب عمل کنید می توانید میزان ماندگاری در سایت ( Time on site) و میزان گردش در سایت (Page Views) را افزایش داده و متقابلا میزان فرار از سایت  (Bounce Rate) را کاهش دهید. اگر هنوز نمیدانید که bounce rate چیست ، این مقاله را بخوانید.

 

نامگذاری مناسب آدرس (URL Naming Convention)

با استفاده از کلمات کلیدی و مناسب درآدرس (URL) هر موضوع می توانید خیلی سریع آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید، آنها عاشق URL های هستند که با محتوای متن و کلمات کلیدی مرتبط باشد.

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان