خانه / سئو / بهینه سازی درونی سایت / بهینه سازی محتوا (Content Optimization)
بهینه سازی محتوا (Content Optimization)

بهینه سازی محتوا (Content Optimization)

SEO: On-Page Optimization

تکنیک های سئو در داخل وب سایت ، برای رتبه بندی طبیعی در موتور های جستجو بسیار ضروری است. از مهم ترین ملاک های این روش می توان به بهینه سازی محتوا ، استفاده مناسب از کلمات کلیدی درعنوان و متا تگ ها ، استفاده از H1 H2،  تعریف Alt برای تصاویر ، ایجاد لینک های ناوبری و بهبود عنوان پیوندهای مقالات وب سایت را نام برد.

محتوای یک وب سایت یک از عوامل اصلی بهینه سازی درونی است. استفاده مناسب از کلمات کلیدی در درون مقاله برای یک موتور جستجو بسیارمهم است. اما شاید برای کاربران زیاد جالب نباشد که یک کلمه را بارها و بارها ببینند ،  پس فراموش نکنید رعایت تعادل برای هردو لازم است. بهتر است از چگالی ۵-۱۰% برای کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید و آنها را در مقدمه و ابتدای مقاله تان بکار ببرید. همجنین استانداردهای قالب بندی متن مانند برجسته کردن کلمات کلیدی را رعایت کنید تا موتورهای جستجو پی به خاص بودن کلمه مورد نظر ببرند

چگونه بهترین کلمه کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید ؟

قبل از انجام سئو باید ابتدا کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید . شاید فکر کنید که این کار ، کار خیلی ساده ای است . اما سخت در اشتباهید ! خیلی از پروژه های سئو به دلیل عدم انتخاب صحیح کلمات کلیدی با شکست مواجه شده اند و زمان و هزینه فراوانی را از دست  داده اند . در این مطلب میخواهم در رابطه با نحوه انتخاب صحیح کلمات کلیدی بنویسم و شما را با نحوه انتخاب صحیح آنها ، آشنا کنم

– کلمات کلیدی طولانی بهتر اند.

خودتان را به جای کاربرانتان بگذارید ، ایا یک عبارت کوتاه را در گوگل جست و جو میکنید یا یک عبارت طولانی ؟ مثلا سایت شما در رابطه با بهینه سازی سایت است ، شما برای کلمه “بهینه سازی” شروع به دریافت لینک و ایجاد محتوا میکنید یا “بهینه سازی سایت” ؟ میبینیم که بین “بهینه سازی” و” بهینه سازی سایت” تفاوت های فراوانی وجود دارد . شاید کاربری که بهینه سازی را جست و جو میکند منظورش بهینه سازی سوخت است نه بهینه سازی سایت ! . اگر میخواهید برای کلمات مختلفی فرایند سئو را انجام دهید ، پیشنهاد من انتخاب مرتبط ترین عبارتیست که دارای ۲ الی ۴ بخش است .

۲- چه تعداد کلمه انتخاب کنیم ؟

این که چه تعداد کلمه کلیدی را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد ، اما این که آیا واقعا آن ها به درد شما میخورند مطرح است . باید کلمات کلیدی را بر اساس محتوای صفحه مورد نظر انتخاب کرد . در ادامه به این که رتبه صفحه اصلی را افزایش دهیم یا صفحات داخلی را اشاره خواهم کرد.

۳ – ابزار های انتخاب کلمات کلیدی

ابزار های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی و همینطور ، دریافت اطلاعاتی در رابطه با آن ها وجود دارد . دقیق ترین و بهترین ابزار ،google adwords است که در ادامه کمی در رابطه با آن توضیح خواهم داد . البته ابزار های دیگری مانند semroshنیز وجود دارند که زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند.

۴ – صفحه اصلی یا دیگر صفحات ؟

سعی کنید که رتبه صفحات داخلی را افزایش دهید تا صرفا دامنه اصلی . در این حالت ، میتوانید به صورت همزمان بر روی کلمات کلیدی مختلفی کار کنید . چون بهینه سازی برای تعداد زیادی کلمه در یک صفحه که از لحاظ املایی ارتباطی با هم ندارند ، کار دشواری است و اکثر مواقع با شکست مواجه میشود . همینطور ، این که کاربر مستقیما به صفحه مورد نظرش وارد شود خیلی بهتر است تا این که به صفحه اصلی وارد شود و به دنبال صفحه مورد نظر بگردد !

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان