خانه / سئو / افزایش رتبه در کلید واژه ها / سئو و بهینه سازی تصاویر

سئو و بهینه سازی تصاویر

سئو و بهینه سازی تصاویر یکی از فاکتورهای On Page Optimization میباشد.تصویر نکنید که با سئوسازی تصاویر شما فقط در مکان های بالای جستجو ظاهر خواهید شد بلکه شما با بهینه سازی تصاویر یک تجربه خوب از وبسایتتان برای کاربر ایجاد میکنید.

 

مانند دیگر بخش های سئو شما هنگامی که دارید بر روی سئوسازی تصاویر کار میکنید باید موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی را با هم در برنامه خود قرار دهید.در این مقاله ما به بررسی هر ۲ بخش میپردازیم.

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستحو : سئو تصاویر

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو بسیار مهم میباشد زیرا بهینه سازی شما در بخش های دیگر سئو مانند Bounce Rate و کارآیی ( Usability ) تاثیر مستفیم دارد.

۱. کلمه ی کلیدی در نام فایل , توضیحات فایل و ویژگی ALT

این موضوع خیلی ساده و جزو اصول اولیه است.نام فایل اپلود شده شما بسیار مهم است تصور کنید که در حال آپدیت تصویری در مورد تبلت جدید مایکروسافت Surface هستید به ۲ مثال زیر توجه کنید:

cnetmicrosoft.png

microsoftsurface.png

عملا ما در مثال های بالا نام هایی انتخاب کردیم که هر دو بار معنایی دارند اما اگر مقاله شما در مورد معرفی تبلت باشد مطمئنا نام وبسایت بدون اشاره به نام محصول برای شما هیچ کارآیی نخواهد داشت بلکه نام دوم که به نام محصول اشاره دارد مفید خواهد بود.

اتفاق بدتر مربوط به زمانی میشود که عنوان شما به هیچ وجه معنا ندارند خیلی پیش آمده که تصاویر را آپلود کنید بدون این که به نام فایل دقت کنید بعدها که دقت میکنید میبینید به جای اسم معنادار شما اسمی عجیب انتخاب کرده اید که رایج ترین آنها شامل اعداد و سایز تصویر میباشد.( این مورد برای من خیلی پیش آمده که عکسی دانلود کنم و زمانی که به اسم عکس نگاه میکنم هیچ موضوعی به من منتقل نشود )

همچنین سعی کنید اسم فایلی که انتخاب میکنید پر از کلمات کلیدی نباشد یعنی سعی کنید در تصویر خود Keyword Stuffing انجام ندهید.

همچنین توجه داشته باشید که اگر عنوان تصویر شما از نظر گوگل به محتوا مرتبط باشید از آن در Rich Snippet استفاده خواهد کرد.

همچنین سعی کنید به جای قرار دادن فاصله ( Space ) در تصاویر از خط فاصله استفاده کنید.(با تشکر از مدیریت وب هاب برای یادآوری و تذکر این مورد )

۲. فرمت تصاویر

گوگل میتواند فرمت های  BMP, GIF, JPEG, PNG, WebP و  SVG را ایندکس کند.واقعا سخت هست که انتخاب کنیم چه فرمتی را در تصاویر قرار دهیم رایج ترین فرمت ها PNG و JPG هستند.همچنین شما میتوانید از سرویس WebP گوگل هم استفاده کنید.براساس ادعای گوگل شما ۳۰ درصد فشرده سازی بیشتر بدون از دست دادن کیفیت انجام خواهید داد.

۳. از سایت های دیگر لینک تصویر قرار ندهید

این کار بسیار بد و غیرحرفه ای میباشد چون شما در ساده ترین حالت دارید به سرور دیگر وبسایت ها فشار وارد میکنید.حالت بدتر زمانی است که مدیر آن سایت Hotlink Protection قرار میدهد و به جای تصویر معمولی شما تصویری مانند زیر در وبسایت شما به نمایش در خواهد آمد:

4. حجم پایین با کیفیت بالا
موتورهای جستجو مخصوصا گوگل همیشه بر پایین بودن حجم صفحات تاکید کرده اند.تصاویر بخش عمده ی صفحات وب را تشکیل میدهند سعی کنید تصاویر خود را تا جایی که ممکن است سبک کنید اما با کم کردن حجم تصاویر به کیفیت آنها لطمه وارد نکنید.

۵. خودداری از قرار دادن متون در تصاویر

این مورد واقعا بیخود و اشتباه است.خیلی اشتباه و غیرحرفه ای است که شما متن وبسایتتان را در تصاویر قرار بدهید.توجه داشته بشید ما داریم در مورد پست ها متنی حرف میزنیم این مورد شامل اینفوگرافیک ها نمیشود.اگر شما متون خود را در تصاویر قرار بدهید بخش عمده ای از نکات مثبت متن نسبت به تصویر را از دست داده اید.

۶. نقشه تصاویر اضافه کنید

در کتابی که چند روز پیش در سئوموز منتشر کردیم در مورد راهنمایی های گوگل به وبمستران یکی از سوال هایی که پاسخ دادیم همین مورد بود و گفتیم که اگر سایت شما تصاویر زیادی دارد و میخواهید بر روی تصاویر مانور بدهید حتما نقشه سایت نصب کنید و آن را به گوگل معرفی کنید.

بهینه سازی تصاویر برای شبکه های اجتماعی 

بهینه سازی تصاویر برای شبکه های اجتماعی مقداری با بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو متفاوت است.بهینه سازی در شبکه های اجتماعی برای این است که کاربران از تصاویر شما خوششان بیاید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

۱. از تصاویر عجیب غریب با فرمت GiF در پروفایل خود استفاده نکنید

به هیچ عنوان از تصاویر انیمیشن با متون و شکل های متحرک برای اواتار خود استفاده نکنید به جای آن یک تصویر ساده و رسا انتخاب کنید.

سعی کنید به جای تصاویر پر زرق و برق از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.در بهینه سازی تصاویر برای شبکه های یک شعار وجود دارد : Quality Quality and Quality.

2. از تصاویری استفاده کنید که پیامی را به کاربر منتقل کند 

تا به حال در مورد عشق در نگاه اول چیزی شنیده اید؟ ما نمیخواهیم اینجا بحث کنیم که آیا شما به این اصطلاح باور دارید یا نه اما میخواهیم بگوییم اگر شما به این اصطلاح باور دارید پس باید به این اصل هم باور داشته باشید که مهم ترین تاثیر شما بر کاربران در ۱۰ ثانیه اول میباشد.

تصاویر میتوانند بهترین و بدترین تاثیر را بر کاربر بگذارند یا شما کاربر خود را جذب میکنید یا او را از خود متنفر میکنید.پس سعی کنید تصویری را انتخاب کنید که در ۱۰ ثانیه اول منظور شما را به کاربر در شبکه های اجتماعی منتقل کند.بهترین نمونه این تصاویر را برای فیسبوک میتوانید در پست Facebook Timeline Cover : Creative Examples پیدا کنید.

۳. استفاده از Open Graph در فیسبوک

اگر یکی از شبکه های اجتماعی که شما در آن فعالیت میکنید فیسبوک است ,حتما از Open Graph استفاده کنید.Open Graph پروتکل فیسبوک میباشد برای انتخاب تصاویر شاخص ( Thumbnail ) :

4. استفاده از Pinterest

از زمانی که این شبکه اجتماعی تصاویر ایجاد شد بحث های زیادی پیرامون بهینه سازی سایت برای این شبکه ی اجتماعی مطرح شد.برای انتخاب تصاویر خود حتما از این شبکه استفاده کنید.

و در اخر هم همیشه به یاد داشته باشید تصاویر خود را ایتدا برای بازدید کننده های خود انتخاب و بهینه کنید سپس برای موتورهای جستجو زیرا سئو فقط و فقط یعنی ارتباط قوی بین وبسایت و کاربران.

آیا تا به حال از هیچ کدام از روش های بهینه سازی تصاویر استفاده کرده اید؟ نظر شما در مورد بهینه سازی تصاویر چیست؟ آیا شما از روش خاص دیگری استفاده میکنید که ما نگفتیم ؟

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان