خانه / دنیای فناوری / لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل
لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

هر فردی در کامپیوتر خود ، برای ذخیره کردن اطلاعات، از حافظه ذخیره سازی داده ها یا دیسک سخت استفاده می شود. هارد دیسک یک حافظه ی دائمی است که اطلاعات را به صورت مغناطیسی در کامپیوتر ذخیره می کند.  اختراع هارد دیسک در سال 1950 بوده است که در ابتدا توانایی ذخیره سازی چندین مگابایت را نداشته اند که با گذشت زمان این ظرفیت بالا رفته است.  هر چه ظرفیت هارد بالاتر باشد می توان اطلاعات بیشتری را در آن ذخیره کرد و بر حسب گیگابایت و هر چه ظرفیت پایینتر باشد  بر حسب مگابایت  نشان داده می شود. هارد هایی که سرعت آنها بین 5400 تا 7200 دور دقیقه می باشد از کیفیت خوبی برخوردار  می باشند. هارد adata   از نوع هاردهای با کیفیت بشمار می روند .

دو نوع هارد دیسک SATA Hard Disk و IDE Hard Disk وجود دارد.  در هارد دیسکهای IDE از کابلهای ریبون پهنی استفاده می شود که این کابل ها در هارد دیسک های SATA پهنای کمتری  دارند. SATA اطلاعات را با سرعت بالا و ۱۵۰ در ثانیه انتقال می دهد در حالی که سرعت انتقال اطلاعات IDE تنها ۳۳ مگابایت در ثانیه می باشد. SATA تا سرعت ۶ گیگابایت می تواند اطلاعات را پشتیبانی کند ولی IDE این کار را با سرعت حداکثر 133 مگابایت بر ثانیه انجام می دهد. تفاوت آشکاری که می توان بین این دو دستگاه گرفت این است که نسخه ی SATA پیشرفته تر از IDE می باشد.

هارد adata

مونو پاد یک وسیله ای است که ما می توانیم عکس سلفی از خودمان بگیریم. مونوپادها اندازه های متفاوتی دارن بعضی ها بزرگ و بعضی ها هم کوچک. مونوپاد از سه قسمت 1- میله که جنس آن از آلومنیوم بوده و با دست آن را می گیریم 2- گیرنده ی گوشی که باعث می شود گوشی محکم نگه داشته شود 3 –  دکمه ی شاتر که با فشار دادن آن میتوان از خودمان عکس بگیریم. تشکیل شده است. مونوپاد در انواع مارک و برند های متفاوتی وجود دارد ،از بهترین نوع مونوپادها امروزه می توان مونوپاد یانتنگ 1288 را نام برد.

مونوپاد یانتنگ 1288

اسپیکر بلوتوثی، بلندگویی که به گوشی، کامپیوتر ، لپ تاپ با استفاده از بلوثوث ، موسیقی پخش کند. این اسپیکرها مدل های مختلفی دارند که با توجه به مدل و کیفیت آنها در جاهای مختلفی کاربرد دارند. از نظر انرژی باتری تا یک روز می توانند شارژ را نگه دارند. و خوبی آن است که همه جا می توان آن را با خود برد. اسپیکر بلوتوث xp یکی از انواع آن ها می باشند .

اسپیکر بلوتوث xp

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*


رفتن به بالا
ساخت سایت : عصر آسیا مجری طراحی سایت در اصفهان